domingo, 28 de noviembre de 2010

Jo no firmo res

Ella llegeix el diari mentre fuma un Winston. Acaricia els seus llavis amb el filtre cada cop que aspira, després expulsa el fum lentament. Ell la mira indignat.
-No penses dir res? – li pregunta ell, amb to desafiant – encara no m’has donat una definitiva, me mare porta setmanes plorant, té un disgust…
Ella continua fumant, deixa anar dos anells de fum que s’expandeixen per la sala.
- Ja et vaig contestar en el seu moment- li diu contundent però amb un somriure a la cara.
    - Estàs de broma? Vam sopar en un restaurant francès, vaig contractar una orquestra privada, et vaig regalar un diamant enorme i te’l vaig posar a l’anular mentre et demanava matrimoni. Tu no vas dir re, només feies que reomplir-te la copa, és clar, amb el vi més car de la carta.
-     - I no vas tenir prou?
-     - Ara ho veig clar. La setmana a Berlín, les escapades a la neu, els sopars vora la platja, les classes de cuina japonesa… Tot mentida. Me’n vaig, ara sí que en tinc prou.
-     - Abandones? Ja m’ho pensava jo… no sé com he pogut ser tan idiota.
-     - Ets tu la que no vol anar fins el final amb mi.
-    - No em vull casar amb tu. Vull deixar les classes de cuina japonesa, els restaurants cars i els balnearis. Vull que acabis amb la meva paciència, vull posar-te dels nervis cada cop que obri la boca, vull que ens cridem, que ens emborratxem i fem l’amor a la platja, vull que te mare m’odiï, vull que tinguem un fill i ens discutim pel seu nom. Vull un gat si tu vols un gos, vull banyar-me amb tu cada dia, vull destruir les teves neurones mentre tu acabes amb les meves, vull arribar a no suportar-te i sortir per la porta sense mirar-te a la cara, vull plorar amb els teus ulls i dir-nos adéu. Vull odiar-te, oblidar-te i tornar-te a conèixer.

1 comentario: